Kdo je vaše konkurence? A proč ji sledovat?

Proč je v podnikání důležité sledovat konkurenci? A kdo vlastně je vaší konkurencí? Máte vůbec nějakou konkurenci?

Proč sledovat konkurenci?

Sledování konkurence by mělo patřit mezi klíčové aktivity vašeho podnikání. Bez monitorování konkurenčních firem vaše firma dlouho nepřežije. Sledování konkurence je mj motivací pro růst vašeho byznysu - snažíte se vyrobit lepší produkty a nabízet lepší služby než konkurence, přicházet na trh s novými produkty a službami spíše než vaše konkurence. Díky pozornému sledování konkurence víte \"vyladit\" vaše služby či produkty, a poskytnout tak zákazníkům lepší uspokojení jejich potřeb. Monitorování konkurence přináší i nové obchodní možnosti a potenciálních zákazníků. V neposlední řadě je sledování konkurence výbornou příležitostí využít její slabé stránky ve váš prospěch.

Kdo je vaše konkurence?

Konkurenci v jakémkoliv typu podnikání. Dokonce i kdybyste byli majitelem jediného kina ve vašem městě, tak konkurencí pro vás bude jiný bar, restaurace či divadlo - zkrátka jiné instituce, ve kterých by zákazníci mohli utratit peníze místo toho, aby je utratili u vás. Vaší konkurencí je nebo může být: - firma, která nabízí stejné zboží nebo služby - firma, která nabízí podobné služby či produkty - firma, která jiným způsobem dokáže uspokojit   potřeby zákazníka -  firma, která nabízí služby nebo produkty, nad kterými jste dosud neuvažovali. Je důležité sledovat nejen stávajících konkurentů, ale také neustále mít na zřeteli možnost vzniku nové konkurenční firmy. Mimochodem, mít přehled o konkurenci je důležité i předtím, než začnete podnikat, například při zvažování oblasti, v níž se chystáte podnikat, nebo při sestavování byznys plánu. Sledování konkurence by v každém případě mělo být soustavné - tj nejen na začátku podnikání, ale průběžně sledovat, co se děje ve vašem podnikatelském okolí.

Publikováno: 25. 09. 2018

Kategorie: Tipy a rady

Autor: Jakub Vohradský

Tagy: konkurence | sledování konkurence