Podnikání s franšízou je méně rizikové, ukazují statistiky

Franšízové podnikání už není ničím neznámým. I když je pravdou, že v jednu chvíli jsme se k němu nestavěli s otevřenou náručí, spíše tomu bylo naopak. Dnes se však ví, že se jedná o skvělý způsob, jak začít podnikat. Stačí si vybrat koncept, který je vašemu srdci nejbližší. Třeba to bude právě Extéria Market.

Mimochodem, věděli jste, že podnikání s franšízou je méně rizikové? Nedávné statistiky ukazují, že riziko neúspěchu v začátcích je až o osmdesát procent menší v porovnání s podnikáním na vlastní pěst.

Nižší vstupní kapitál i náklady na vybudování pobočky

Mezi přední výhody franšízového podnikání patří i nižší vstupní kapitál. I když je nutné mít nějaké peníze stranou, nejedná se o tak závratné sumy, jako je tomu v případě založení vlastní společnosti. Kromě toho jsou také náklady na vybudování franšízové pobočky jako takové poměrně nízké, jelikož většinu hradí franšízor sám.

Na seznamu benefitů franchisingu bychom také našli položku ,,rychlá finanční expanze” nebo ,,menší riziko ztrát”. Člověk totiž získá ucelené, fungující a léty prověřené know-how, díky kterému velmi snadno získá klientelu.

Také ušetří za reklamu a propagaci jako takovou, jelikož může těžit z propagace jako celku.

Není to vaše, bohužel

Stejně jako všechno v životě, i franšízové podnikání má svůj rub i líc. Zatímco výhody už byly zmíněny, nevýhody nikoliv. Velkým mínusem je fakt, že danou franšízu zkrátka nevlastníte. Máte sice pobočku, kterou můžete vést pod konkrétní značkou, ale brand není ryze váš.

Také musíte průběžně odvádět poplatky, které jsou spjaté s provozem nebo provize franšízorovi. Fungujete zkrátka na základě jistých pravidel, jež si společně ujasníte ve franšízové smlouvě.

S čím se také musíte vyrovnat, respektive co musíte zkousnout jsou také návštěvy nebo kontroly franšízora. Zejména z počátku si kontroluje, jak se vám i pobočce daří.

Publikováno: 27. 07. 2021

Kategorie: Podnikání

Autor: Katka Jandlová