5 skvělých tipů pro efektivní home office

Práce z domu je v posledních týdnech často skloňovaným pojmem. Během karantény si home office vyzkoušeli i zaměstnanci, jejichž zaměstnavatelé o „remote working“ nechtěli ani slyšet. Patříte k nim i vy, ale máte problém s efektivitou a motivací? Následující rady a doporučení vám pomůžou k výraznému zlepšení výkonu. Chcete-li vykonat více práce za méně času, dodržujte je.

1. Stanovte si pevný pracovní režim

Práce z domu svádí k odkládání povinností „na později“. V konečném důsledku se úkoly kupí a nelze je stihnout v odpovídající kvalitě. Proto je vhodné pracovat během vymezeného času a ideálně začínat pravidelně ve stejnou hodinu.

2. Hoďte se „do gala“ a vymezte si pracovní prostor

Pracovat v pyžamu na gauči zní jako pohádka, ale na motivaci vám to příliš nepřidá. Budete-li se držet obvyklého pracovního dress code, naladíte se k lepšímu pracovnímu výkonu. A co se týče pracovního prostředí, vysvětlete své rodině, že potřebujete klid. Pokud vám dispozice bytu nedovolují zařízení samostatné pracovny v některé z místností, vytvořte si alespoň komfortní pracovní kout.

3. Používejte software pro řízení projektů

Desítky papírků, několik diářů a nespočet dokumentů na ploše notebooku – nepřipomíná vám to něco? Využívejte potenciál moderních technologií a začněte používat software pro řízení projektů. Skvělou volbou je český Outlook CRM systém eWay-CRM, který si můžete vyzkoušet na měsíc zcela zdarma. https://www.youtube.com/watch?v=IW7MRze_4iA

4. Udržujte sociální kontakt prostřednictvím videokonferencí

K nevýhodám home office patří zvýšené riziko sociální deprivace. Naštěstí můžete udržovat kontakt s ostatními členy týmu díky videokonferencím. Meetingy zabírají méně času než výměna e-mailů, a navíc jsou během nich cítit emoce, což napomáhá k udržení psychického zdraví.

5. Nezapomeňte na přestávky

Workoholismus může vést k syndromu vyhoření. Jakkoliv je závislost na práci vnímána jako pozitivní vlastnost, ve finále vás může připravit o duševní zdraví. Proto pracujte s přestávkami a najděte správnou míru. Jedině tak budete skutečně efektivní a minimalizujete riziko přepracování.

Publikováno: 31. 05. 2020

Kategorie: Tipy a rady

Autor: Katka Jandlová