Jak vypadá moderní firemní vizitka? Přečtěte si 15 skvělých tipů

Jak na obchodní vizitky. Co všechno by měla mít dobrá vizitka? Co by na ní nemělo chybět? Jak by měla vypadat dobrá firemní vizitka? 1. Používejte standardní rozměr vizitky (5 × 9 cm) - aby se vešla do běžného vizitkáře. V opačném případě může vaše vizitka skončit v koši jen pro to, že se novému majiteli nevešla do jeho vizitkáře. 2. Telefonní číslo a další údaje uvádějte ve formátu používaném na Slovensku. Pokud jsou vaši zákazníci a partneři výhradně ze Slovenska, je zbytečné uvádět mezinárodní předvolbu (+ 421 ...). Ušetříte místo na vizitce a telefonní číslo bude přehlednější. 3. Pokud děláte byznys v zahraničí, mějte vizitku vytištěnou v jazyce dané země. Telefonní čísla pak uvádějte v mezinárodním formátu (00420 777 512 500). 4. Pokud podnikáte doma i v zahraničí, zvažte použití oboustranné vizitky. Jedna strana s údaji pro české partnery a druhá pro zahraniční (tj např. v angličtině a s telefonními čísly s mezinárodní předvolbou). 5. Logo vaší firmy si nechte navrhnout profesionály. Nepokoušejte se logo udělat ve Wordu, ve většině případů bude výsledek vypadat amatérský. To se týká i použití clipartů (obrázků) z MS Office nebo obdobných programů: na vizitkách nevypadají velmi profesionálně. Vždy používejte kvalitní obrázky, v dostatečném rozlišení. 6. Nezapomeňte na e-mail a web - pokud podnikáte zejména online (eshop), www adresa by měla vizitce dominovat. 7. Použijte dostatečně velké písmo, aby se všechny údaje daly snadno přečíst. 8. Na vizitky použijte vždy kvalitní a dostatečně silný papír, alespoň 200g. 9. Nezapomeňte uvést vaši pracovní pozici. Na vizitce by neměla chybět náplň vaší práce. Pokud není jednoznačné, co vlastně ve firmě děláte (resp. děláte vše), vyberte nejdůležitější činnost, kterou se zabýváte. Vždy raději uveďte popis vaše práce (např. "Obchodní ředitel") než obecné "majitel" či "jednatel". 10. Přidejte na vizitku slogan, který charakterizuje váš byznys. Přidejte větu o tom, kdo jste, co děláte, čím se zabývá vaše firma zda váš internetový obchod. Z vizitek častokrát není jasné, čemu se firma nebo člověk věnuje. 11. Nepoužívejte mnoho různých fontů (tipů písma), doporučujeme maximálně dva různé fonty. 12. Vizitky by měly být kontrastní, aby se písmo dalo snadno rozeznat od pozadí. Například bílé písmo na černém pozadí se velmi špatně čte, také písmo na pozadí barevného obrázku či fotografie. 13. Využijte zadní stranu vizitky na propagaci - uveďte na zadní straně popis některého produktu či služby, či obsáhlejší popis toho, čím se vaše firma zabývá. Na zadní stranu můžete přidat i kupón na slevu, či pozitivní zkušenosti vašich stávajících zákazníků. 14. Vizitky si nechte vytisknout v profesionální tiskárně. Tam vám vizitky i nařežou (což je jinak otravná práce a v domácích podmínkách nedopadne vždy s uspokojivým výsledkem). 15. Zkontrolujte správnost údajů a překlepy. Nic není horší, než překlepy či dokonce hrubky na vaší obchodní vizitce. Zkontrolujte také správnost telefonních čísel a emailových adres.

Publikováno: 05. 11. 2016

Kategorie: Marketing

Autor: Jakub Vohradský

Tagy: jak vypadá vizitka | moderní vizitka