Jakou www adresu zvolit pro firemní web?
1) Čím kratší název, tím lépe se pamatuje
Co si snadněji zapamatujete, www.amsterdam.cz nebo www.amsterdamhlavnimestoholandska.cz?
2) Klíčové slovo v názvu
Vyplatí se mít v názvu webstránky předmět vašeho podnikání. Pokud máte obchod s keramickými vázami, pak je vhodný název například www.keramicke-vazy.cz. Už podle vaší www adresy bude všem jasné, čím se vaše firma zabývá. Budete mít také výhodu v internetových vyhledávačích - vaše webstránky se díky tomu mohou objevit pro vašimi konkurenty, kteří nemají předmět podnikání zakomponován do www adresy.
3) S pomlčkou nebo bez?
Nevýhodou víceslovných www adresy s pomlčkou je, že se návštěvníci mohou při psaní adresy splést a namísto www.keramicke-vazy.cznapíší jen www.keramickevazy.cz. Ať už zvolíte název s pomlčkou nebo bez, doporučujeme zaregistrovat i druhou variantu a ten si nechat přesměrovat na první. Takto zaručíte, aby se v obou případech dostal zákazník na vaše stránky. Výhodou je, že pomlčka dělá název webstránky čitelnější a přehlednější. Rychlejší rozeznáte obě slova v adrese www.neuveritelne-prihody.cznež www.neuveritelneprihody.cz. Druhou výhodou je, že internetové vyhledávače při variantě s pomlčkou rozeznají obě slova a mohou tak upřednostnit vaši webstránku před ostatními, které sice obsahují stejná klíčová slova, ale jsou spojeny do sebe bez pomlčky. Třetí výhodou je, že názvy bez pomlčky bývají častokrát již obsazeno a jedinou možností jak získat pěknou www adresu je zvolit variantu s pomlčkou.
4) Doména .cz je nejlepší pokud podnikáte v České republice.
Kdo jsou cíloví zákazníci vaší firmy? Češi nebo klienti v zahraničí? Podnikáte v Česku nebo chcete oslovit zákazníky v Německu? Tomu je třeba přizpůsobit i doménu. Pokud je vaše internetová stránka určená pro české zákazníky, zvolte doménu .cz. Pokud budou vašimi cílovými zákazníky klienti z Ameriky, zvolte doménu .com. Pokud budete mít několik jazykových verzí stránek (například v němčině, češtině), zaregistrujte si pro každou jazykovou verzi zvláštní doménu (.de, .cz, .sk). Je to sice o něco dražší řešení (cca 400-700 korun za každou doménu), avšak výsledný efekt stojí za to. Zákazníci z jednotlivých zemí totiž upřednostňují domény své země (v Německu .de, v Česku .cz atd). A nejen zákazníci, ale internetové vyhledávače mají často přednastavené vyhledávání jen na své doméně.
5) Adresa, kterou si zapamatujete i podle doslechu
Pokud plánujete reklamu na vaše webstránky v rozhlasových médiích nebo si myslíte, že se informace o vaší stránce budou šířit zejména ústně, pak doporučuji, abyste si vybrali www adresu s Slovenské názvem, tedy bez anglických či jiných cizojazyčných termínů, které nejsou zažité i na Slovensku. Jako by například v rádiu zněla adresa www.champaigne.cz? Myslíte si, že by návštěvníci dokázali napoprvé a bez překlepu přepsat tuto adresu podle doslechu? Nebo například www.sherry.cz- budete v rádiu adresu hláskovat (s-h-e-r-r-y), aby ji lidé věděli správně napsat nebo ji přečtete tak jak se vyslovuje (seriál) a spolehnete se, že snad to návštěvníci uchýlí? Doporučuji tedy zvolit takovou www adresu, kterou i při ústním podání bude možné snadno možné naťukat do prohlížeče
6) Vynechejte nulu v adrese
Nedávejte do www názvu číslici nula, pokud není na sto procent jasné, že jde o nulu. Číslice 0 si totiž lidé velmi snadno mohou poplést s písmenem O. Stránka s názvem www.1000-tipu.cz bude srozumitelná, ale adresa www.bod0.cz už ne. Pokud musíte vybrat název s číslicí nula, pak si zaregistrujte pro jistotu i variantu s písmenem O, abyste pro nesprávnou interpretaci zbytečně nepřišli o zákazníky.
7) Vyberte si www adresu dřív než začnete podnikat
Promyslete si název www stránky ještě před zahájením podnikání a zaregistrujte si www adresu co nejdříve, aby vám ji někdo \"nevyfouknul\".
8) Investujte do vlastní domény
Nepoužívejte pro podnikání adresu na tzv. freehostingových službách, které vám místo pro internetové stránky poskytnou sice zdarma, ale na adrese typu www.vas-biznis.szm.sk. Stránky umístěné na freehostingových službách nevypadají důvěryhodně. Určitě obětujte několik set korun ročně na vlastní firemní www adresu ve tvaru www.vas-biznis.sk.
9) Ověřte si volné adresy
Jak si ověřit, zda www adresa ještě není obsazena? Na stránkách správce českých internetových adres www.cz-nic.cz najdete vpravo okénko \"hledat doménu\". Po zadání vámi požadované adresy zjistíte, zda je adresa volná (\"doména neexistuje\") nebo zda je již obsazena (zobrazí se údaje o majiteli domény).
Publikováno: 05. 09. 2017
Kategorie: Tipy a rady