Chcete nový web? Možná ho ani nepotřebujete...

Kdo nemá web, jakoby ani nebyl. Že jste to již někde slyšeli? Pravdou je, že internetové stránky přestaly být konkurenční výhodou a stal se z nich standard. Jenomže vy se bez nich možná obejdete. Případně budete muset přehodnotit původní požadavky – jinak vám prezentace nepřinese očekávaný zisk.

Na vizuálně atraktivní webovky se dobře kouká. Generují však leady?

Spousta lidí touží po krásném webu. Po prezentaci, na kterou je radost koukat. Má ji konkurence, tak proč si také nenechat vytvořit? Možná se podobné myšlenky honí hlavou i vám a chystáte se kontaktovat někoho, kdo se postará o realizaci zbrusu nových stránek. Ale jak jsme zmínili v úvodu, možná je vůbec nepotřebujete. Své o tom ví odborník na marketing František Školník z onlinesales.cz. V jednom ze svých videí uvedl příklad, který hovoří za vše. https://www.youtube.com/watch?v=pcWpD7u7owg&frags=pl%2Cwn Typickým klientem, který nový web nepotřebuje, může být majitel restaurace. Mnohem přínosnější by pro něj byl online jídelní lístek, facebooková stránka a napojení na kanály, jejichž prostřednictvím se k podniku dostanou noví zákazníci. Protože právě o to jde především – být vidět a dostat se do povědomí cílové skupiny.

Váš business nenakopne web, ale funkční strategie

Tvrzení, že je web zbytečný, berte s nadsázkou. Mnohem důležitější než samotná prezentace je správně nastavená strategie. Stránky v praxi nemusí přivést žádné leady, zatímco jiné kanály představují „zlatý důl“. Na druhou stranu – velmi často je jedním ze základních kamenů právě optimálně navržený web. Ale pokud mát dobře fungovat, měli by se na jeho vývoji podílet odborníci na UX. Zamotali jsme vám hlavu? Pokud momentálně netušíte, zda je tvorba nového webu dobrý nápad, nebo zbytečnost, obraťte se na marketingové specialisty, kteří objektivně posoudí, jaká strategie je pro váš projekt nejefektivnější, a navrhnou vám řešení na míru.

Publikováno: 11. 01. 2019 / Aktualizováno: 25. 06. 2023

Kategorie: Marketing

Autor: Katka Jandlová