SEO optimalizace webu není marketingový trik. Reálné výsledky se mohou dostavit už za 3 měsíce!

Řada lidí má pocit, že SEO optimalizace webu je pouze mýtus, který nikdo neumí vysvětlit nebo pochopit. Nicméně je řada solidních marketingových agentur a specialistů, kteří přináší skutečné výsledky svým klientům. Kde je tedy pravda? Záleží, z jakého pohledu se na téma díváte. Naším dnešním úkolem je přiblížit optimalizaci novým zájemců o tento zajímavý obor.

Jak optimalizace webových stránek funguje?

Cílem optimalizace je získat návštěvnost pro webovou stránku. Jakmile se to podaří, je možné tuto návštěvnost monetizovat nebo s ní začít vytvářet “vztah”. Lidé totiž nakupují na základě důvěry a emocí, nikoliv na základě logického rozhodnutí. Dost často platí jednoduché pravidlo. Čím více dáme, tím více dostaneme. A ve světě optimalizace to platí obzvlášť. Princip celého odvětví je totiž postavený na poskytování hodnotných informací zdarma. V našem případě půjde především o zajímavé texty na našich stránkách, které budou užitečné našemu publiku. Důležité je vyzdvihnout slovo užitečné. Cílem optimalizace totiž není umístit na přední stránku vyhledávače nesmyslný text s nulovou vypovídací hodnotou. Naším základním cílem by mělo být poskytnout kvalitní informace, které budou mít reálný užitek. Lidé totiž hledají na internetu každý den. A nejde jen o bezduchou zábavu nebo sledování zábavných webů. V mnoha případech se uživatelé vyhledávače jako je Google či Seznam snaží získat odpovědi na své otázky nebo problémy. A to je pro nás příležitost!

Proč má cenu přinášet odpovědi na konkrétní problémy?

Pokud se zamyslíme nad samotným jádrem podnikání, jde o řešení konkrétního problému. Jediným cílem firem a živnostníků je pomáhat ostatním a přinášet nová a lepší řešení na současné obtíže. Prodáváte například automobily? Přinášíte řešení rychlé osobní přepravy. Vaříte lidem obědy? Máte řešení pro potřebu být sytý. A tímto stylem je potřeba přistupovat k našemu konkrétnímu podnikání. To co děláme je služba lidem a pokud pochopíme, jaké problémy a řešení lidé v našem oboru potřebují, máme šanci na úspěch. Jak je to možné? Můžeme totiž být nejlepší v řešení problémů našich klientů a díky poskytnutým informacím, které od nás získali zdarma, budou cítit potřebu se obrátit právě na nás až budou chtít zakoupit naší službu nebo produkt.

Úkolem optimalizace je dávat hodnotné odpovědi naším zákazníkům.

Aby se nám tento úkol povedl, budeme potřebovat několik věcí. Jaké to jsou?
  • Nejdříve potřebujeme znát naše cílové publikum. To jsou lidé, kteří u nás pravděpodobně budou chtít nakupovat a mají určité konkrétní problémy a představy.
  • Jakmile zjistíme, které problémy má naše publikum, můžeme nabídnout odpovědi a pomoc.
  • Nejlepším způsobem, jak odpovědět na určitou otázku, je provést také analýzu tzv. klíčových slov, abychom chápali, jak lidé hledají odpovědi na určité otázky.
  • Když víme správné vyhledávací fráze, můžeme začít připravovat kvalitní obsah, který na dané otázky poskytne odpověď.
Co se kvalitního obsahu týká, jde o náplň našich stránek. Obsahem je v kontextu webové optimalizace především kvalitní text. Ten může být doplněný o obrázky, video nebo grafiku. Pokud použijeme správné formátování textu, napíšeme poutavé nadpisy a stránku dostatečně vyplníme klíčovými slovy, můžeme se objevit na předních místech výsledků vyhledávání. To nám zajistí několikanásobně větší návštěvnost než klasické umístění. Díky sledovanosti můžeme získat nové obchodní příležitosti a přízeň zákazníků. Nicméně je potřeba mít trpělivost. Než se stránka umístí na přední příčky výsledků, může to trvat i několik měsíců. Nejde tedy o bleskový marketingový nástroj, jakým je například placená PPC reklama. A jaké jsou vaše zkušenosti s optimalizací stránek? Napište nám komentář!

Publikováno: 30. 11. 2020

Kategorie: Marketing

Autor: Katka Jandlová