Jak nastavit marketingovou kampaň tak, aby skutečně vydělávala
Věděli jste, že správně nastavená marketingová kampaň vám pomůže ušetřit na nákladech až třetinu? A jak takové kampaně docílit? Klíčovým pojmem pro vás v tomto ohledu může být marketingový audit. Jedná se o analýzu dosavadní strategie, díky které rozpoznáte veškeré dosavadní nedostatky a optimalizujete kampaň tak, aby skutečně vydělávala. V následujícím článku se podíváme na to, co to audit je, co je jeho cílem a jak by měla efektivní analýza marketingu vypadat.
Co to marketingový audit je a kdy jej provádět?
Na začátku každého podnikání stojí nebo by mělo stát vytvoření marketingové strategie, díky které si určíte své cíle a způsob, jakým jich chcete dosáhnout. Marketing je ale velice dynamická oblast a tuto strategii je proto nutné neustále aktualizovat a přizpůsobovat jak zákazníkovi, tak okolnostem. Aby tato optimalizace byla skutečně efektivní, je dobré pravidelně provádět její systematickou kontrolu. A právě tu nazýváme marketingovým auditem.
Audit je tedy ideální provádět průběžně. Jedině tak zajistíte, že vaše strategie bude skutečně efektivní.
Koho pověřit marketingovým auditem?
Audit můžete provádět v rámci své společnosti přímo vy a nebo jím můžete pověřit třetí stranu. Ačkoliv velká část firem v rámci šetření nákladů provádí analýzu dosavadní strategie zpravidla sama, tento postup s sebou nese jistá rizika.
Analýza vlastní marketingové strategie je vždy ovlivněná určitým předporozuměním a nikdy nebude 100% objektivní. Třetí strana naopak pomůže rozpoznat chyby tam, kde vy byste neměli nutkání vůbec hledat. Využití služeb profesionální firmy se tak zpravidla v rámci auditu výrazně vyplatí.
Jak při analýze postupovat?
Konkrétní analýza marketingu se odvíjí od potřeb dané firmy. Zpravidla se však zaměřuje na následující sektory:
-
analýza mikronomického prostředí: zohledňuje výkonnost uvnitř firmy a fungování interních procesů
-
analýza makronomického prostředí: zaměřuje se na zákazníka, definici zákaznické persony a způsob cílení kampaně. V rámci makronomického sektoru také dochází k analýze prodejních argumentů a porovnání prodávaného produktu s konkurencí.
-
analýza marketingové strategie: porovnává vytyčené cíle s úspěšností jejich plnění
-
analýza SEO: zohledňuje obsahovou stránku webu a efektivitu klíčových slov, které umožňují organický růst zákazníků
-
analýza webu: zaměřuje se na dosavadní podobu webu, jeho funkcionalitu, rychlost, vzhled, responzivitu a strukturu
-
analýza sociálních sítí: pomáhá optimalizovat sdílený obsah v kontextu proměnlivých algoritmů sociálních sítí, zaměřuje se na to, zda má vybraná platforma potenciál oslovit zákazníka
V rámci analýzy pak dochází k shromáždění dosavadních dat a postupů a srovnání s vytyčenými cíli. Analýza pomáhá odhalit, v jakém sektoru a proč se vyskytuje problém. Na základě správně provedeného auditu tak maximálně zefektivníte svůj marketingový plán.
Publikováno: 07. 05. 2021
Kategorie: Marketing