Jaké jsou rizika PPC reklamy

0

Zda v rámci internetového marketingu více využívat optimalizace webové stránky anebo PPC reklamy, může být dle různých názorů v rozporu. Vezmeme-li v úvahu náklady spojené se SEO a s PPC reklamou, vychází SEO z tohoto porovnání daleko levněji.

PPC reklamy se mohou díky vysokým mírám prokliků a nízké konverzi dostat do záporných hodnot. Obecně se využívají na krátkodobou podporu služeb nebo produktů a to zejména v případě, kde optimalizace pro vyhledavače není časově flexibilní. V případě dlouhodobého využívání PPC kampaní může nastat riziko velké ztrátovosti. Tyto kampaně jsou více než nákladné a proto je nutné tyto kampaně co nejlépe nastavit. U SEO toto není možné. Je sice pravdou, že SEO je také nákladnou službou, ovšem alespoň neplatíte za každou návštěvu. Jsou zde možnosti neomezené.

Pozitiva PPC reklamy

  • Reklama má okamžitý efekt, je spuštěna v podstatě během hodiny
  • Nezáleží tolik na technické kvalitě webových stránek (pozor na rychlost načtení)
  • PPC reklama je jednoduše spravována a její úspěch je lehce měřitelný

Zápory PPC reklamy

  • V porovnání se SEO mohou být větší náklady, platíte za každý proklik, tedy návštěvnost
  • Pokud dojde kredit na reklamu, tak během minuty bude stránka doslova neviditelná

Náklady na reklamu (Google Ads nebo Seznam Sklik) jsou v PPC systémech každým rokem dražší. Je to místo, kde vydělává především provozovatel Google a Seznam, pak až všichni ostatní, kteří se snaží vydělat. Důležité je to slovo „snaží“. PPC reklama stejně jako každý jiný druh propagace není zárukou úspěchu. Správné nastavení PPC reklamy je doslova k nezaplacení a může Vám ušetřit desetitisíce a dlouhodobě i statisíce korun.

Například, nabízí-li e-shop zboží za akční cenu či slevu, pak je dobré spustit PPC reklamu na časově omezenou dobu, případně po dobu akce či slevy. Sledujte přitom, jaký má tato reklama účinek co se návštěvnosti a konverzí týče.

Nejčastější otázky: kolik a jak často?

Velmi často se setkáváme s otázkami od klientů typu jak často a kolik. Některé se však opakují a to až překvapivě často. Na většinu z nich neexistuje jednoduchá univerzální odpověď. Přesto je důležité umět tazatelům poradit, ať už na základě vlastních zkušeností, nebo za pomoci různých článků, studií a výzkumů. Pojďme se tedy na nejčastější otázky v SEO podívat blíže.

Kolik klíčových slov?

Nečekejte žádnou jasnou odpověď, neexistuje. Obecná rada zní, všeho s mírou. Klíčová slova používejte přirozeně a neopakujte nadmíru jedno klíčové slovo, je to na úkor srozumitelnosti textu.

Na kolik klíčových slov je možné optimalizovat jednu stránku?

Každou stránku je možné optimalizovat na několik málo klíčových slov. Důležité je si uvědomit, že na web se lidé z vyhledávání nedostávají jen z dotazu obsahující klíčovou frázi v přesné shodě, ale přes větší množství různých dotazů, což se dá hravě zjistit v Google analytics.

Kolik zpětných odkazů?

Je to stejné jako u klíčových slov, opět není konkrétní číslo a odpověď. Odkazy na webové stránky vznikají přirozeně, a pokud se tomu snažíte nějakým způsobem napomoci (linkbuilding), musíte to také dělat přirozeně.  

Publikováno: 30. 01. 2023

Kategorie: Marketing

Autor: Katka Jandlová