Marketing je jako móda

Každý podnikatel vám potvrdí, že bez marketingu se neobejde. Je ale marketing a marketing. Poradíme vám, jakou marketingovou formu zvolit, abyste nejenže nezbankrotovali, ale aby vaše podnikání šlapalo jako hodinky.  Marketing je mocný a ošemetný zároveň. Vaše podnikání dokáže pozvednout na světovou úroveň, ale také ho pohřbít. Jde o to, jak se němu postavíte.

Co to je marketing?

Marketingová komunikace či marketing a management, to jsou obory, které se na mnoha středních i vysokých školách vyučují několik let. Shrnout jejich principy do pár vět proto není snadné. František Školník ze společnosti Online sales.cz se o to ale pokusil. Pro kanál YouTube natočil sérii inspirativních videí, ve kterých se začínající podnikatele, a tedy i nováčky ve světě marketingu srozumitelnou formu snaží do tohoto ekonomického oboru zasvětit. Nečekejte ale žádné hodinové přednášky, videa jsou krátká, trvají okolo pěti minut. Vy ale díky jejich srozumitelné formě a sympatickému vystupování moderátora i za tak krátkou dobu získáte alespoň základní přehled o probírané problematice.

Marketing jako kabelka

Video, na které bychom vás rádi upozornili, se týká marketingu obecně, který jeho autor a průvodce v jedné osobě přirovnává k módě. „Ve světě marketingu se stejně jako v módě někdy objevuje až iracionální nacenění některých prvků. Kabelku si můžete pořídit za 500 korun i za půl milionu a pořád se bude jednat o kabelku. A stejně jako v marketingu jde o to, při jakých příležitostech a v jaké společnosti ji budu používat,“ vysvětluje ve videu jeho sympatický průvodce. Je to právě přirovnání pro někoho nezáživného oboru k činnosti, kterou každý pravidelně vykonává, a tím pádem ji dobře zná, která videu přidává na srozumitelnosti. Z videa máte pocit, jako by vám o marketingu vyprávěl dlouholetý kamarád.

Marketing nikdy není hotový

Investice do marketingu přitom může být nekonečná. Rozhodně se nejedná o jednorázovou, ale pravidelnou investici. "Proto si v první řadě dobře rozmyslete, o jak vysokou částku se bude jednat. Stanovte si rozpočet a z něj pak vycházejte," apeluje na podnikatele František Školník, který ve videu opět používá srovnání s módou. „Když se chystám na nákup oblečení, většinou dopředu vím, kolik jsem za něj ochoten zaplatit. A se svým rozpočtem vyrazím buď do tržnice, nákupního centra nebo do Pařížské ulice. Odevšad se vrátím oblečený."

Stanovte si, kolik do marketingu investujete

Na marketing platí to samé. Můžete do něj vkládat tisíce i miliony. Ať již se jedná o jakoukoliv částku, musíte ji mít ve svém rozpočtu. Vynakládat ji totiž budete muset pravidelně. Pak se dá nastavit koncept, který bude fungovat,“ uzavírá optimisticky na závěr videa František Školník. Na video se můžete podívat přímo zde: https://www.youtube.com/watch?v=YlRU-JMOWUU&feature=youtu.be

Publikováno: 11. 03. 2019 / Aktualizováno: 22. 05. 2023

Kategorie: Nezařazené

Autor: Katka Jandlová