Lokální SEO má větší význam, než si myslíte

Zatímco v jiných zemích je lokální SEO často využívanou praktikou, v Česku je stále nedoceněné. Spousta webů je cílených na obecné fráze, zaměřují se na globální trh, ačkoliv jde o weby místně působících firem či organizací. Je to i váš případ? Lokální SEO není nic převratně nového, jen je v Česku poměrně nevyužívané. Nejde ani o žádnou super zvláštní praktiku, uplatňuje stejné principy jako „klasické“ SEO. Jen je cílené na konkrétní fráze spojené s názvem města, čtvrti, kraje, místa, budovy apod.

Čím se liší lokální SEO?

Prozradili jsme si, že cílením na trošku jiná klíčová slova. Místo na „restaurace“ budete cílit třeba na „restaurace Brno“ nebo „restaurace Brno Královo Pole“. Jinak je všechno úplně stejné. Samozřejmě je možné kombinovat lokální SEO s tím „globálním“, nicméně mnohdy je lepší zvolit jen jednu variantu. Ať i vyhledávač jasně ví, co vlastně chcete. Cílit lokálně je navíc obvykle jednodušší, bývá tam menší konkurence.

Pro koho je obzvlášť zajímavé?

Zejména pro podniky, které opravdu působí spíš lokálně. U restaurace z Českých Budějovic je málo pravděpodobné, že ji budou často navštěvovat zákazníci z Ostravy. A i kdyby ano, nakonec ji pod spojením „restaurace České Budějovice“ i dohledají. Pro takovou restauraci bude prostě nejlepší SEO optimalizace České Budějovice. Podobně jsou na tom i kadeřnictví, kosmetické salony, řeznictví, pekařství a všechny další provozovny, které netouží zaujmout zákazníky na druhém konci republiky.

Kdo vám takové SEO udělá?

Každý dobrý SEO odborník. Zpravidla mu to ale musíte zdůraznit, aby necílil globálně. Některé SEO agentury se na lokální SEO přímo specializují, a tak vám ho s největší pravděpodobností i nabídnou. To je například případ SEO Consult. U nich najdete přímo České Budějovice SEO, v rámci nějž vám pomohou optimalizovat web pro tuto lokalitu. Případně samozřejmě pro jakoukoliv jinou. Princip je pořád stejný.

Publikováno: 21. 03. 2019

Kategorie: Marketing

Autor: Katka Jandlová