Proč měřit návštěvnost stránek?

Jen věci, které pravidelně kontrolujete, můžete dobře řídit a vyhodnocovat. Pokud je aktivní PPC reklama, SEO optimalizace webu nebo jiné druhy marketingových kampaní, musíte vědět, jak se jim daří a jak se vám vyplácí. Informace vám následně pomůže zhodnotit třeba PPC audit, kde rozhodnete o investicích do dalších marketingových aktivit.

O co se zajímat?

Splňují vaše stránky očekávání? Jsou vaše články dostatečně čtené, zajímají se návštěvníci o produkty a registrují se na vaše stránky? Kolik uživatelů na vaše stránky zavítá v daném časovém úseku, odkud přicházejí a jak moc klikají na příspěvky a reklamy? Díky tomu si snadno spočítáte návratnost investic do webové inzerce.

Čím návštěvnost měřit?

Nejoblíbenějším nástrojem k měření návštěvnosti a dalších parametrů je Google Analytics. Tento nástroj vám zprostředkuje kromě současné i historické návštěvnosti informace o návštěvnících webu (jejich věk, lokaci, typ zařízení a podobně), čas strávený na stránce, odkud se k vám dostali, množství návštěvníků, kteří web okamžitě opustili a úspěšnost reklam na webu. Výhodou tohoto programu je intuitivní ovládání, možnost data spravovat bez instalace aplikace a nulové náklady. TIP: Digitální agentura vyřeší všechny reklamní kanály

Měřte návštěvnost, ale i rychlost webu

Měření návštěvnosti vám přinese spoustu výhod. Především díky němu můžete optimalizovat investice do online marketingu a hledat efektivní reklamní kanály. Můžete snáze vyhodnocovat kampaně, porozumíte chování návštěvníků na webu a zjistit, jaké stránky či články jsou na vašem webu stěžejní nebo naopak nedůležité. Nezapomeňte na to, že jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují návštěvnost stránek, je jejich rychlost. Pomalý weby zákazníky odradí a ani vyhledávače je nebudou umisťovat na přední pozice. Využívejte proto kvalitní hosting, nevkládejte na web zbytečně velké obrázky ani mnoho reklam, snažte se optimalizovat zdrojový kód a ideálně omezte JavaScript, se kterým mají vyhledávače rovněž problémy.

Publikováno: 30. 09. 2022

Kategorie: Marketing

Autor: Katka Jandlová