Proč pronájmu virtuálního sídla využívá už na 100 tisíc tuzemských firem? Přináší to totiž hned několik zajímavých výhod, které mohou být pro úspěch byznysu zásadní!

Proč pronájmu virtuálního sídla využívá čím dál větší počet našich podnikatelů? Co je vede k tomu, že každodenní chod svojí firemní kanceláře svěří do rukou někoho jiného? Musí k tomu mít jistě nějaké pádné důvody. Jaké? O tom si dnes řekneme trochu víc a neopomeneme se zmínit ani o nejpodstatnějších náležitostech, které jsou ke zřízení takového virtuálního firemního sídla potřebné. To pro případ, že by vás tento způsob provozování byznysu také zaujal.

Proč pronájmy virtuálních sídel získaly takovou oblibu?

Za mimořádnou oblibu virtuálních sídel či kanceláří, které se mezi tuzemskými společnostmi a byznysmeny těší, může hned několik důležitých aspektů tohoto způsobu provozování firmy. Jedním z těch nejdiskutovanějších bývala od počátku výrazně nižší pravděpodobnost kontrol ze strany státních orgánů, zejména pak z finančního úřadu. Ještě celkem nedávno byl význam této výhody zcela zřejmý. Pokud si podnikatel pro sídlo svojí firmy zvolil město či městskou část, kde bylo již registrováno velké množství jiných podnikatelských subjektů, mohl s nějakou kontrolou počítat jen zcela výjimečně, jak je ostatně patrné i z přiložené tabulky.

Nejmenší pravděpodobnost kontroly (2006 - 2013)

Územní pracoviště Pravděpodobnost kontroly
Praha 2 1x za 206 let
Praha 6 1x za 160 let
Praha 4 1x za 150 let
Praha 3 1x za 138 let
Nikoho asi nepřekvapí, že v tomto ohledu hrála prim naše metropole. Se změnou pravidel o územní působnosti jednotlivých finančních úřadů se však tato výhoda stala minulostí a zkontrolovat vás tak může takřka kterýkoliv úředník bez ohledu na to, kde je vaše společnost oficiálně registrována! Virtuální sídla jsou však navzdory tomu stále velmi populární. Čím je to dáno?

Pro „práci ve virtuální kanceláři“ jsou tu stále nejmíň 3 dobré důvody

Že má pro řadu podnikatelů takovéto provozování jejich byznysu stále ještě smysl, je zřejmé už z faktu, že mu v současné době dává přednost již bezmála 100 tisíc našich firem, což představuje zhruba 20 % z jejich celkového počtu. Vedou je k tomu přinejmenším 3 následující věci: 1) ÚSPORA FINANCÍ - Úspora nákladů, které jsou pro chod vaší firemní kanceláře nezbytné, je zde více než zřejmá. Pronájem či zakoupení reálných prostor je věcí mimořádně nákladnou, zatímco zde se vám za poplatek v řádu stokorun dostane nejenom nezbytného registračního čísla, ale zpravidla i řady doprovodných služeb. Ušetříte také za mzdy, které v posledních letech neustále rostou, jelikož nebudete muset platit sekretářku či nějakého office managera. Sehnat šikovného a spolehlivého člověka, který by takovou pozici zastal, je navíc při dnešní nízké nezaměstnanosti nelehký úkol. Tím, že ho hledat nemusíte, odpadá vám další starost, čímž se dostáváme ke druhé výhodě virtuálních kanceláří, kterou je úspora času. 2) ÚSPORA ČASU – Tím, že delegujete téměř vše, co je s běžným chodem vaší kanceláře spojeno, na poskytovatele virtuálního sídla, zbude vám podstatně víc času na samotnou podstatu vašeho podnikání a zvýší se tak vaše šance na to, že se v byznysu skutečně prosadíte. Nemusíte se starat o zbytečné papírování a zcela mimo vás jde také personální otázka. 3) „DOBRÁ ADRESA“- Je tu navíc reálná možnost zisku nějaké „dobré adresy“ v prestižní lokalitě, která dodá vašemu podnikání nádech úspěchu a jejíž výhody oceníte už od samého počátku. Sídlo v dobré čtvrti vám totiž pomůže s navazováním obchodních kontaktů a přivede i řadu nových klientů, protože úspěch zkrátka lidi přitahuje!

Co pro registraci sídla potřebujete?

V prvé řadě se neobejdete bez zvláštního formuláře, který je označován jako „návrh na zápis do obchodního rejstříku“. Nepůjde to ani bez dokladu totožnosti a musíte mít také tzv. potvrzení o právním důvodu pro užívání prostor, ve kterých bude vaše společnost oficiálně sídlit. Nutný je ještě výpis z katastru nemovitostí. Vše by měl vyřídit jednatel vaší firmy a to u krajského soudu. Existuje samozřejmě i řada specialistů, kteří mohou celý proces obstarat za vás, ale úplně zadarmo to v takovém případě nebude, to je pochopitelné.

Je to zkrátka dobré a jednoduché řešení

Pronájem virtuální kanceláře je tedy vcelku snadným a rovněž velmi efektivním řešením, kterým se se zřízením vašeho firemního sídla můžete vypořádat. Obzvláště dnes, kdy je jakákoliv podpora menších a středních podnikatelů ze strany státu minimální, vám to dokáže byznys v mnoha ohledech usnadnit. Neplatí to ovšem pro každý druh podnikání a pro některé obory je to už z jejich podstaty jaksi nadbytečné. Budete-li kupříkladu provozovat půjčovnu elektrického nářadí nebo něco podobného, můžete si zřídit sídlo firmy právě tam, to je jistě nejjednodušší. Pokud se však hodláte věnovat nějaké poradenské činnosti nebo chcete poskytovat či zprostředkovávat nejrůznější finanční produkty, pak se virtuální kancelář přímo nabízí. Vhodná může být též pro realitní makléře či IT odborníky a pro celou řadu dalších oborů. Zaujala vás alespoň některá z výhod, které vám může pronájem virtuálního sídla nabídnout, nebo snad žádnou z nich nepovažujete za důležitou? A možná, že jen potřebujete více informací, které jste v našem textu nenalezli. Co důležitého v něm tedy chybí?

Publikováno: 07. 02. 2019

Kategorie: Podnikání

Autor: Katka Jandlová