Seo optimalizace vyžaduje kvalitní obsah. Proč je obsah králem?

Ve světě SEO optimalizace se často setkáváme s pojmem obsah. Co se pod ním skrývá a  jak souvisí s optimalizací webových stránek? Správný obsah, neboli náplň, umí předat hodnotné informace správným lidem a  oni  začnou věřit právě naší značce. Obsah je tím, co rozhoduje o úspěchu nebo neúspěchu našich optimalizačních aktivit. Podívejme se na něj do hloubky.

Ve světě optimalizace je obsah je tím nejdůležitějším prvkem

Proč to tak je? Protože naše stránka má jediný cíl. Předávat užitečné informace na konkrétní téma. A čím lépe dokážeme určité téma zpracovat, tím lépe dokážeme odpovědět na určitou otázku. Lidé, kteří ji kladou, hledají odpověď. Chtějí se dozvědět něco nového, nebo najít řešení na své problémy. Firma, projekt, který má ty správné odpovědi, se stává  v očích zákazníka důvěryhodný. V současnosti už nestačí se jen prezentovat krátkým popisem, v němž se představíme jako profesionální profesionálové, kteří vyřeší všechny požadavky k maximální spokojenosti zákazníka. Doba se změnila. Abychom nejen našli zákazníky, ale také je udrželi, musíme se více snažit. Dávat reálné a hlavně hodnotné informace. Čím více jsme schopni dávat, tím více budeme úspěšnější. Obsah, který tvoříme by měl být především pro ty, kteří ho  využijí. Nejde o to sepsat článek, který bude nelogicky sestavený, jen aby se líbil vyhledávači. Náplň tvoříme pro lidi tak, aby z ní měli užitek. Jedině tato strategie  bude vždy přinášet výsledky.

Co lze považovat za obsah a jak přistupovat k jeho tvorbě?

Obsahem naší webové stránky by měl být především text a případně další audiovizuální prvky podporující naše sdělení. Jedná se například o:
  • Fotografie nebo video.
  • Grafiku nebo infografiku.
  • Audio nahrávky, nebo hudební podklad.
  • Smysluplný text na konkrétní hodnotné téma.
  • Animaci nebo jiné vizuální doplňky, které zdůrazňuje naší snahu.
Se všemi  těmito prvky můžeme pracovat podle nejlepšího uvážení, ale základem úspěšné optimalizace je především použití textu. Ten je pro vyhledávač nejdůležitější a proto mu budeme dávat ve srovnání s ostatními prvky tu nejvyšší prioritu. Avšak  i ostatní vizuální prvky budou důležité a rozhodně je nesmíme podceňovat. Například fotografie je opravdu mocný nástroj, který nám může předat informace mnohem rychleji než celá strana textu. Návštěvník úvodní stránky našeho webu potřebuje během několika málo okamžiků zjistit, o co na ní jde. A úvodní fotografie mu v tom skvěle pomůže. Může navodit okamžitý pozitivní dojem a jednoduše prezentovat to, co nabízíme. Napomůže tomu, aby zákazník na webu zůstal a nešel hledat jinam.

Text je pro optimalizací stránek prioritou. Jak s ním pracovat, abychom se dočkali umístění ve výsledcích vyhledávání?

Text je pro vyhledávačem jasným vodítkem, o co v naší stránce jde. Podle informací, které obsahuje, zařadí naše stránky do výsledků vyhledávání na přední, nebo na horší místo. I když je hodnota předávaných informací vždy na prvním místě, přesto bude vhodné text trochu přizpůsobit ivyhledávači. Mezi běžné postupy patří například formátování textu. Velmi důležité jsou například nadpisy. Na naší stránce potřebujeme využívat různé typy nadpisů od H1 až po H3. Text, který je v nadpisu H1 bere vyhledávač automaticky jako důležitý a naším cílem je umístit do něj například klíčové slovo, abychom zvýšili šanci na umístění naší stránky. Dalším zajímavým prvkem je používání speciálních meta tagů. O co jde? Tyto krátké doplňky označují název a popisek každé stránky, díky němuž se může vyhledávač i návštěvník lépe rozhodnout, která stránka ve výsledcích vyhledávače pro něj bude ta nejlepší. A jak přistupujete k tvorbě obsahu vy? Napište nám svůj pohled v komentáři.

Publikováno: 30. 11. 2020 / Aktualizováno: 22. 05. 2023

Kategorie: Marketing

Autor: Katka Jandlová