Webovky se musí optimalizovat aneb bez SEO se slušnou organickou návštěvností nepočítejte

Webové stránky. Jen málokterá firma se bez nich v dnešní době digitální komunikace obejde. Většina je díky nim „lépe vidět“, některé by bez nich nemohly existovat vůbec. Ovšem najdou se i podnikatelé, kteří o významu webové prezentace pochybují, byť za ní utratili nezanedbatelnou částku. Jejich weby sice vypadají skvěle, ale neplní svůj účel. Téměř nikdo na ně nezavítá a pokud ano, jde vesměs o zbloudilé uživatele. Kde leží zakopaný pes? Důvodem bývá zanedbané SEO.

SEO jako zdroj přirozené návštěvnosti

Pokud se problém s mrzkou návštěvností týká i vašeho webu, můžete ho vyřešit několika způsoby. Nejrychlejší je zapnutí PPC reklamy, prostřednictvím které se na vaše stránky dostanou více či méně relevantní návštěvníci. Její obrovská výhoda spočívá v okamžitém efektu. Nevýhodou budiž fakt, že jakmile kampaň vypnete nebo vám dojdou peníze, váš web opět nebude k nalezení. Nabízí se však další varianta – zmíněné SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Ve zkratce jde o soubor úprav na vlastním webu i mimo něj (např. tzv. linkbuilding), díky kterým vyhledávače (na českém trhu Google a Seznam) web zobrazí na relevantní klíčová slova mezi prvními výsledky přirozeného (organického) vyhledávání. Některé aspekty optimalizace musí probíhat kontinuálně (především budování odkazového profilu – zpětných odkazů vedoucích z jiných webů na vaše webové stránky), kvalitně optimalizovaná prezentace však přivádí potenciální klienty nepřetržitě.
Na otázku, zda je pro vaše účely lepší PPC, nebo SEO, uspokojivou odpověď nedostanete. Obvykle je vhodné kombinovat obojí.

Proč se optimalizace nepouštět svépomocí?

Problematika optimalizace webu pro vyhledávače je poměrně komplexní a bez předchozích zkušeností se ucházející výsledky dostaví jen těžko. Naopak hrozí, že vaši snahu vyhledávače "odmění" penalizací z důvodu používání zakázaných technik (tzv. black hat SEO). Jistější je svěřit stránky do rukou odborníků. Ostatně porouchané auto také neopravujete „na koleně“ v garáži, ale spoléháte se na profíky ze servisu. Při hledání agentury pro správu SEO neřešte pouze cenu za služby – zajímat by vás měly spíše reference a případové studie, ze kterých vyčtete důležité informace o tom, jak daná firma pracuje. Současně by vás mělo zajímat, zda vybraná agentura rozumí tzv. lokální optimalizaci – tedy SEO Praha, Ostrava apod. Ke stálicím na českém trhu patří například agentura jakmy s.r.o., ve které působí specialisté ze zkušenostmi z předních marketingových společností. Další užitečné informace na téma SEO optimalizace Praha se dozvíte na jejich webu jakmy.cz.

Publikováno: 24. 02. 2020

Kategorie: Marketing

Autor: Katka Jandlová