7 způsobů, jak zjistit, kdo je vaše konkurence

Jak a kde zjistit, jakou máme konkurenci? Jak zmapovat, kdo je naším konkurentem? Odpovědi na palčivé otázky jsme pro vás připravili společně s portálem internetovyporadce.cz plném inspirativních tipů a nákup.

Podívejme se na několik zdrojů, podle kterých snadno identifikujeme, KDO je naší konkurencí v podnikání:

id=

V žlutých stránkách (Zlaté Stránky) nebo různých jiných adresářích (například různé databáze firem na internetu - EDB, Kompass) najdete společnosti a živnostníků, které působí ve stejném byznysu jako vy.

Viz různé ročenky typu "Kdo je kdo ...", případně ročenky, které vydávají i vydavatelé již zmíněných odborných časopisů. Informace o významných osobnostech z jednotlivých oborů najdete i na internetu.

Výstavy jsou významným místem, kde zjistíte informace o vaší konkurenci. Sledujte nejen velké veletrhy (Incheba Praha...), ale i různé menší lokální výstavy. O nich se dozvíte například z odborných časopisů či místních novin.

Zúčastněte se konference, i když vás na první pohled obsah nezaujme. Na konferenci najdete mnoho vašich konkurentů. Konference najdete například na konference.education.cz nebo podstránce seznam.cz.

Dobrým zdrojem informací jsou vaši zákazníci. Zeptejte se jich, jestli nakupovali u konkurence - pokud ano, tak u koho.

Přehled o konkurenci snadno získáte, pokud si necháte vyhledat předmět vašeho podnikání ve vyhledávači, například v Google (vyhledávání můžete omezit pouze na Slovensko nebo jinou vybranou zemi). Druhým významným zdrojem jsou internetové katalogy (typu Seznam.cz nebo Centrum.cz), které nabízejí seznam stránek přiděleni podle odvětví. Často v katalozích naleznete i databázi firem (např. Firmy.seznam.cz, firmy.sme.cz), ve které se dá vyhledávat podle odvětví.

Nastínil jsem jen několik základních možností, jak zjistit, kdo vlastně je našim konkurentům. Stačí mít oči otevřené a uvidíte, že konkurence je všude kolem.

Publikováno: 05. 11. 2019

Kategorie: Tipy a rady

Autor: Jakub Vohradský

Tagy: jak na konkurenci