Je vaše webstránka důvěryhodná?
Obsah článku:
Což vytváří důvěryhodnost vaší firemní stránky? Důvěryhodná webstránka by měla obsahovat několik takříkajíc povinných informací, resp. podstránek. Tyto informace dělají stránky důvěryhodnou. Co by to mělo být?
Kontaktní informace
Je na vaší firemní webstránce viditelně umístěn odkaz na podstránku s kontaktními informacemi? Zákazník musí na vaší stránce bez dlouhého pátrání vědět najít kontaktní informace. Ty by měly obsahovat adresu vaší společnosti (špatným příkladem je uvedení pouze P.O. boxu), telefonický a e-mailový kontakt a případně otevírací hodiny. Vhodné je také umístit mapku, podle níž vás zákazníci snadno najdou. Nejlepší je, pokud jsou kontaktní informace k dispozici i přímo na každé stránce dole v patičce stránky.Zkontrolujte si pravopis
Je velmi zahanbující, pokud jsou texty na vaší firemní webstránce plné pravopisných chyb a překlepů. Zkopírujte si texty z vaší webstránky, vložte je do Word a nechte si zkontrolovat pravopis. Kolik chyb vám WORD vyznačil?Vlastní www adresa
Je vaše stránka na samostatné doméně, tj ve tvaru www.vasafirma.sk nebo máte stránky umístěny na některém freehostingovém serveru (websnadno.cz atd.)? Stránky umístěné na takových \"zdarma\" serverech nepůsobí na potenciální zákazníky důvěryhodně a vyvolávají zbytečné pochybnosti o vaší firmě (\"to si ta firma nemůže dovolit pár set korun za vlastní www adresu?\"). Navíc většinou otravují různou reklamou a vyskakujícími okny.E-mailová adresa na vlastní doméně
Pokud máte stránky na vlastní doméně (www.vasefirma.cz, viz předchozí bod), určitě k ní máte přidělenou i vlastní e-mailovou adresu (tj. něco@vasefirma.cz). Přesto je na internetu vidět mnoho firemních stránek, které používají e-mailové schránky typu vasefirma@seznam.cz nebo vasefirma@centrum.cz. Takové e-mailové schránky vyvolávají stejné pochybnosti jako webstránky zmíněno v předchozím bodě.Uveďte na webu obchodní podmínky, záruky a garance
Pokud něco prodáváte, uveďte vždy obchodní podmínky, podmínky záruky a vrácení peněz. Poskytujte zákazníkům na stránkách záruku vrácení peněz: pokud například zasíláte zboží formou zásilky, tak zákazníkovi tak či tak musíte ze zákona poskytnout možnost vrácení zboží do 7 dní. Proč tuto možnost nevyužít jako vaši konkurenční výhodu? Zdůrazněte to zákazníkovi předem na viditelném místě!Reference
Pokud poskytujete služby, uveďte na stránkách i reference - tj firmy, kterým jste poskytli své služby. Pokud něco prodáváte, uveďte na webu reakce spokojených zákazníků!Zveřejněte ceník
Uveďte na webu ceník svých služeb nebo produktů. Nemá význam ceník skrývat před konkurencí. Tak či tak máte přece ceník stanoven, a zákazníkovi, který vám zavolá nebo vás navštíví, ho jistě rádi poskytnete. Zveřejněte ho proto i na internetu.Vždy aktuální informace
Dbejte, aby na vaší webstránce nebyly zastaralé informace. Pokud máte na webu rubriku \"Aktuální informace\" nebo \"Novinky\", odstraňte z ní rok staré oznámení. Zastaralé informace snižují důvěryhodnost vaší firmy.\"O firmě\"
Uveďte na stránkách i odkaz \"O nás\" nebo \"O firmě\" - vyvoláte tak v zákaznících lepší pocit, když uvidí, s kým \"mají čest\". Důvěru dodá i jméno majitele či jednatele společnosti, fotky zaměstnanců či vašeho provozu či firemní prodejny. Důležité je, aby vaše firemní webstránka nepůsobila anonymně.\"10 důvodů, proč nakoupit právě u nás\"
Vytvořte si podstránku s důvody, proč by zákazníci měli využít právě vaše služby. Zamyslete se nad tím, proč je právě vaše firma lepší než konkurenti - a dejte to vědět i vašim zákazníkům! Stačí pár řádků (\"5 důvodů, proč jsme lepší než naše konkurence\" apod.) Tak jak je na tom vaše firemní webstránka? Přejeme úspěšné podnikání!Publikováno: 15. 08. 2018
Kategorie: Tipy a rady