Toužíte po úspěšném e-shopu? Můžete ho mít, ale musíte dodržet tato 4 pravidla

O Česku se říká, že je e-shopovou velmocí, a proto spousta lidí podléhá zdání, jak je provozování úspěšného internetového obchodu snadné. Jenomže v praxi je skutečně úspěšné pouze malé procento z celkového počtu. V čem spočívají největší nedostatky e-shopu, které ztrácí na profitabilnější konkurenci? Tip: Spoustu užitečných informací, jak uspět s e-shopem, najdete i v článku v partnerském magazínu o podnikání a financích bway.cz.

1. Vyladěný design

Samozřejmě může uspět i „šablonový“ e-shop, a to i z dlouhodobého hlediska. Obecně je však mnohem efektivnější inovativní webdesign, který odpovídá současným trendům. Internetový obchod by měl být přehledný, responzivní a je-li to možné, tak i originální.

2. Optimalizace již ve fázi tvorby

Někteří provozovatelé sází pouze na PPC reklamu, jiní na návštěvníky z vyhledávačů. Pokud jde o SEO, pak jsou nesmírně důležité kvalitní zpětné odkazy. Ale ani ty nezachrání špatně navržený e-shop bez kvalitní on-page optimalizace. Tvůrce by měl problematiku ovládat a neopomenout nic důležitého.

3. Důležité funkce

Provozovatel e-shopu by měl být tak trochu vizionář. Může začít s omezeným sortimentem, ale chce-li v budoucnu prodej rozšířit a stejně tak nabízet širší portfolio služeb, měl by s tím počítat již při výběru e-shopového řešení. Na jednu stranu je zbytečné platit za funkce, které nebudou nikdy využity, na stranu druhou není od věci zakomponovat funkce, s nimiž se počítá až budoucnu (např. ty, které souvisí s marketingem), již při tvorbě e-shopu. Doprogramovat je zpětně může být zbytečně komplikované a finančně náročné.

4. Odborný přístup

Když už se potenciální zákazníci do e-shopu dostanou, vyžadují hned několik věcí. Kromě nízkých cen i odborné poradenství a profesionální přístup. Jinými slovy – nákup u odborníků je vždy příjemnější než u e-shopaře, který danému sortimentu vůbec nerozumí. A jak ostatním dokážete svou odbornost? Můžete nabízet rychlou zákaznickou podporu formou online chatu, psát blog s tematickými články, nebo raději rovnou obojí.

Publikováno: 03. 12. 2020

Kategorie: Podnikání